לפני מספר ימים הייתי שותף להרצאה בנושא עסקים, כיאה לימים הללו ההרצאה הועברה באמצעות הזום ולא לפני קהל במתחם פיזי.
במהלך ההרצאה, המרצה (איש עסקים ותיק) הציג בפנינו כמה גורמים המשפיעים על הצלחת עסקים: צוות העובדים, איכות המוצר, השיווק ומעל כולם – טיימינג, תזמון בעברית.
הנתון הזה הפתיע אותי מאוד ובאותו הערב חשבתי על הנושא הזה רבות, הנתון הזה הדיר שינה מעיני במיוחד מכיוון שמדובר בימים של משבר הקורונה.
נגיף הקורונה גרם למשבר שאין שני לו בשנים האחרונות מבחינה כלכלית, עסקים רבים קרסו ולאחרים נחתכו הרווחים באחוזים גבוהים, אנשים פרטיים לא מוציאים כספים רבים ואחוזי האבטלה הם אסטרונומים.
השאלה הנשאלת היא האם התזמון של הקורונה הוא טוב או רע? כמובן שהתשובה הראשונה שעולה זו תשובה שלילית, אך האם זה באמת נכון?
החלטתי לבחון את נושא פתיחת אתר חדש בזמן משבר הקורונה והאם בנוסף לחסרונות יש יתרונות.
המאמר מופנה גם לבעלי עסקים עצמאיים ששוקלים את הצעד הזה וגם לאנשים המתפרנסים מ-בניית אתרים כמו חברות לבניית אתרים או פרילנסרים.
חסרונות בבניית אתר במהלך הקורונה
נתחיל כמובן בחסרונות שאולי מובנים מאליהם אך עדיין כדאי לציין אותם כדי שלפני שתפתחו אתר תוכלו לדעת באילו סיכונים זה כרוך:
הוצאות לעסק בעת משבר כלכלי
בעסקים עצמאיים תמיד יש אי ודאות לגבי השוק או העסק עצמו, אך משבר כלכלי מלווה באי ודאות גדולה הרבה יותר, ולכן יש לחשוב פעמיים לפני שמגדילים את ההוצאות.
אתר אינטרנט הוא לא עניין זול, במיוחד אם מדובר בחנות דיגיטלית שיכולה להגיע לעד 20 אלף ש״ח.
מצב הצרכנים
אחוזי האבטלה גועשים וגדלים מיום ליום, העובדים השכירים לא יוצאים לעבוד וכך גם עצמאיים רבים ולכן אנשים מעדיפים להוציא פחות כסף.
גם אם תפתחו חנות דיגיטלית או תפתחו אתר שאמור להגדיל את המכירות שלכם – לא בטוח שהציבור ירצה להוציא כספים על המוצר או השירות שלכם.
יתרונות בבניית אתר במהלך הקורונה
וינסטון צ'רצ'יל אמר פעם ״פסימיסט רואה קושי בכל הזדמנות אופטימיסט רואה הזדמנות בכל קושי״ ומאז משתמשים במשפט שלו בצורה נדושה, אך מדובר בדברי חוכמה.
למרות החסרונות יש גם יתרונות לבניית אתר בזמן המשבר:
הציבור פנוי יותר לשיטוט ברשת
אחוזי האבטלה הגדולים והסגר משאירים המון אנשים בבית ללא מעש, רבים מהאנשים מנצלים את הזמן לפיתוח אישי באמצעות אמצעים דיגיטליים או לשיטוט ברשת לפנאי, שופינג ועוד.
אתר אינטרנט המספק ערך לגולש או מספק מוצר ייחודי וחוויית גלישה או קנייה טובה – יגרום לאנשים רבים הסגורים בבית לגלוש בו.
מייצג אתכם ואת המותג גם שהחנות סגורה
אם אתם ספקי שירות או בעלי חנות פיזית שלא עובדים בזמן הקורונה, המותג שלכם עדיין חי וקיים וכרגע נושם.
כדי לא להוציא סכומי כסף גבוהים (שלא תקבלו עליהם החזר בזמן הקרוב) על שיווק, תנו לאתר לחזק את המותג שלכם ולהכין אתכם ליום שאחרי המשבר.
היום שאחרי הקורונה
בסופו של דבר (זו התקווה) יימצא חיסון לנגיף הקורונה והעולם יחזור לקדמותו, אך האם העולם באמת יראה אותו דבר?
הקורונה גרמה לעולם הדיגיטל לפרוח ולאנשים רבים להיכנס אליו ולהבין את הנוחות של הקנייה באונליין, הלמידה מהבית והעבודה מהבית.
ולכן לקורונה יהיו השפעות ארוכות טווח שיחזקו את עולם הדיגיטל, ואתר אינטרנט יהפוך לנכס חשוב אף יותר ממה שהוא חשוב כיום.
הצגנו עבורכם יתרונות וחסרונות לבניית אתר אינטרנט – כעת כל מה שעליכם לעשות הוא להחליט האם הטיימינג הזה הוא בשבילכם.