כתיבת תוכן לאתרים – אל תתחילו לכתוב לפני שתקראו את הטיפים הבאים!
אתר האינטרנט הוא חלון הראווה של העסק שלכם, וכמו שחלון ראווה מושקע ויפה ימשוך את הלקוחות העוברים ברחוב ואם הם ימצאו בו דברים שהם אוהבים הם ישובו אליו שוב ושוב, כך גם האתר שלכם. אם הגולשים יגיעו אל האתר שלכם, ימצאו בו מידע שהם מחפשים וישתכנעו שאתם יכולים לתת להם את התשובה לבעיה שבגללה הם הגיעו אל האתר, הם יחזרו אל האתר ורבים הסיכויים שבכניסה הבאה הם כבר ייהפכו להיות לקוחות.
הידעתם?
55% מתכני האתר נצפים למשך שניות בלבד. מה זה אומר? שברגע שהגולש נכנס אל האתר שלנו אנחנו חייבים ללכוד אותו, לעניין אותו ולגרום לו להישאר כמה שיותר באתר.
78% מהגולשים שנכנסו אל האתר, נשארו בו וקראו את הכתבות שלכם, צפויים לחזור אל האתר שוב. לדוגמה, גולשים שקראו עמוד באתר במשך שלוש דקות הם בסיכוי גבוה פי שניים לחזור אל האתר מאשר גולש שקרא את המאמר דקה, ונטש.
בעשור האחרון עולה לרשת כמות עצומה של מידע ומאמרים. קשה מאוד להתמיד בקריאה של מידע כה רב. אבל אם אתם רוצים ששיעורי ההמרה יהיו גבוהים, אתם צריכים לתפוס היטב את תשומת הלב של הגולשים.
קראו עוד על קידום אתרים
איך עושים את זה? בעזרת הטיפים הבאים!
5 טיפים מנצחים שיעזרו לכם לשמור על הגולש באתר
כותב תוכן לאתרים נמצא תמיד בדילמה, מצד אחד גוגל אוהב תכנים ארוכים והנתונים מלמדים כי כתבות בנות אלף מילים ויותר ממירות הרבה יותר טוב מכתבות בנות ארבע מאות מילים, אך מנגד, למי יש סבלנות לקרוא מאמרים כל כך ארוכים? תמיד קיימת הסכנה שהגולש ייטוש את הכתבה באמצע ואז גוגל יסמן אתכם כלא רלוונטיים.
מה הפתרון – קריאה סרוקה!
קריאה סרוקה היא קריאה שבה אנחנו עוזרים לגולש לסרוק במהירות את הכתבה מתחילתה ועד סופה. ולכן חשוב להדגיש בכתבה את המסרים החשובים בבולט, בגופן אחר או בצבע. הגולש יסרוק במהירות את המסרים המודגשים, וכשהוא ייתקל במסר שיעניין אותו הוא יישאר לקרוא את כל הפסקה.
השתמשו במילות הכוח בכתיבה השיווקית. מילות כוח לדוגמא הן: מידי, רווחי, מלהיב, חדש, רק הגיע, בקלות, בלעדי, מהפכני, הזדמנות אחרונה, מוגבל ועוד. ראש ממשלת בריטניה המיתולוגי וינסטון צ'רצ'יל היה מומחה במילות הכוח והוא שילב אותן בכל מאמר שכתב ובכל נאום שנשא והעולם, אכן עקב אחרי דבריו בעיניים פעורות. מילות הכוח אלו מילים מעוררות, מילים שיכולות לשכנע, לעורר השראה וגם להעלות את אחוזי ההמרה.
כתבו בגובה העיניים ואל תשתמשו במילים מקצועיות. זכרו, כאשר אתם כותבים, לדוגמא, לאתר של רופא שיניים אתם כותבים אל האדם הפשוט שמחפש רופא שיטפל היטב בשיניו הכואבות. אם תכתבו בשפה ובמילים מקצועיות, רבים הסיכויים שהוא לא יבין את מה שאתם כותבים. תמיד חשוב לזכור שאתם לא כותבים מאמר לוויקיפדיה ולא לספר רפואה. אתם כותב לאדם הפשוט הרגיל שאינו מתמצא במושגים הרפואיים.
אל תספרו על עצמכם – הגולש הגיע לאתר שלכם לא כי הוא מתעניין בכם, הוא מתעניין בבעיה שלו. את הגולש זה לא מעניין אם זכיתם בפרס או כתבתם ספרים ועוד, הוא רוצה לדעת שאתם מבינים את הבעיה שלו ושאתם יכולים לתת לו פתרון לבעיה. במקום לספר על עצמכם, זהו את הבעיה שלו, את נקודת הכאב שלו ותנו לו להבין שיש לכם את הפתרון לבעיה.
אל תשכחו לעשות מחקר מילות מפתח ולהטמיע במאמר את מילות המפתח. מילות המפתח הן המילים שאותם הקיש הגולש כשהוא חיפש את המוצר או השירות שלכם. הטמעת מילות המפתח תלמד את גוגל שאתם עוסקים בתחום הזה והוא יפנה אליכם את הגולש. אל תטמיעו את מילות המפתח בצפיפות גדולה, נסו לשלב אותן באופן טבעי בתוך הכתבה.
לשירות כתיבת תוכן לאתרים
שתפו אותנו: