במציאות העכשווית שבה כולנו חיים ונושמים תקשורת, קיימת חשיבות רבה לאופציה של קריינות מקצועית שאפשר לשמוע אותה ברבדים שונים של עשייה תקשורתית.
אם אתם זקוקים לקריין או לקריינית מקצועית אתם מוזמנים לפנות לסוכנות מקצועית. אנו מייצגים קריינים מקצועיים רבים בעלי רזומה עשיר שביצעו עבודות שונות בקרינות לרדיו, טלוויזיה, סרטים ועוד.
אז מה היא קריינות מקצועית?
המטרה של כל קריין מקצועי היא להעביר את המסר לקהל ושהמאזינים יקלטו אותו באופן מושלם. לכן חשוב מאוד שהוא מדבר בעברית תקנית ורהוטה עם מבטא כראוי כל הגה וכל הברה, אינו בולע אותיות או מילים והדיבור שלו הוא חד וברור לחלוטין. קריין איכותי הוא בעל קול רדיופוני שהוא נעים לאוזן, הן אם מדובר בקול עבה ועמוק והן אם מדובר בקול דק יותר.
אחת מהתכונות החשובות של קריינות מקצועית היא האינטונציה במהלך הדיבור. קריין שמדבר באופן מונוטוני אינו מרתק את המאזינים ברדיו או את הצופים בטלוויזיה ולכן עליו לשפר את האינטונציה שלו שתכלול עליות וירידות בקול שלו תכונה זו הופכת את הקריינות להיות הרבה יותר מעניינת עבור קהל היעד.
שימוש בקריינות מקצועית?
יש כמה רבדים של תעשייה שבהם יש צורך בקריינות מקצועית, כמו לדוגמה בסרטים שבהם יש דובר שמדבב בעברית או בכל שפה נדרשת אחרת. הוא מדבר באופן מובן כך שכל מי שצופה בסרט מבין זאת גם ללא קריאה של הכתוביות. הצופים אוהבים לשמוע קול שהוא מוכר להם מסדרה אחרת, מסרט אהוב, מקריינות בטלוויזיה, ברדיו או בפרסומת. זו הסיבה ששדרנים רבים מקבלים הצעות לבצע קריינות מקצועית למטרות שונות.
מעבר לכך קריינים מקצועיים גברים/ נשים או ילדים, מבצעים דיבוב לסרטים מצויירים. כל אחד מהם נבחן על תפקיד מסוים של דמות מצוירת בסרט שהוא בדרך כלל לילדים. כל אחד מהם מקבל טקסט ועליו לומר אותו על פי מה שקורה בפועל בסרט, כיוון שהוא צופה בו במהלך הדיבוב, ולכן הם מתלהבים, צוחקים, בוכים וכל זאת בהתאמה מלאה להתרחשויות.
פרסומות לטלוויזיה ולסרטים
קריינים רבים הם הקול שמייצג חברות עסקיות רבות בתחום האופנה, התקשורת, רשתות מזון, בנקים ועוד. הקול הסמכותי או הקליל שלהם יחד עם הידע והווירטואוזיות שלהם מאפשר להם להגות את הטקסט באופן מושלם כדי לסחוף את הקהל לבצע פעולות מסוימות, כמו להיכנס לאתר אינטרנט כדי לבצע רכישה, להגיע לתערוכה ספציפית, לעבור לבנק אחר וכו'.
הקריינים מבצעים גם תפקידים כאלו בסרטוני תדמית שמופקים לחברות מסחריות אשר מעוניינות להציג אותם באתר האינטרנט של החברה, בערוץ היו-טיוב, לשלוח ללקוח בארץ או בחו"ל ועוד. הם מקבלים טקסט מקצועי של המסרים שהחברה מעוניינת להעביר ללקוחות הפוטנציאליים בדרך מקצועית ביותר. מעבר לסרטוני התדמית כחלק מהמערך השיווקי של החברה הקריין מבצע גם קריינות מקצועית לפודקאסטים שנוח מאד להקשיב להם מכל מקום ובכל מקום כמו בעת טיסה, במהלך נסיעה ברכב, ברכבת ועוד.
שימוש בקול
מי שיש לו קול רדיופוני מבצע גם לעיתים תכופות מיתוג קולי כמו סרטי הסברה עבור משרדים ממשלתיים, קריינות להודעות טלפונית במערכת תקשורת מורכבת בעסקים גדולים אשר פועלת בעת ניתוב השיחות למחלקות השונות ועוד.
בסוכנות מקצועית יש היצע גדול של אנשי מקצוע מהשורה הראשונה בתחום הקריינות שמסוגלים לבצע פרויקטים בכל תחום רצוי.
קריינות בטלוויזיה
אחד המקומות שבהם יש דרישה גבוהה לקריינות היא בתוכניות הטלוויזיה השונות, בשידורים כמו מהדורות חדשות ובתוכניות מגוונות לאורך היום.
כדי לעסוק בתחום קריינות מקצועית, בודקים המעוניינים בכך שיש להם את התכונות הנדרשות כמו קול רדיופוני, עברית רהוטה ואפשרות לדבר באינטונציה משתנה, בקורס ייעודי למטרה זו ולאחר מכן הם עוסקים בתחום רחב זה.
שתפו אותנו: