התוכן הוא מרכיב חיוני, נחוץ ועיקרי במיוחד בקידום אתרים וכמה שתוסיפו לאתר יותר מאמרים, כך הוא יוכל יכול להועיל לאתר בנושא הקידום. אך הבעיה היא שלצד הכמות, חובה לשים לב גם לאיכות. עדכון גוגל פנדה מתייחס בעיקר לתוכן, לאיכות התוכן ולא מבטיח לקדם אתרים שיש בהם תוכן שאינו מעניק ערך לגולש.
אז האם כדאי לשכור קופירייטינג שיכתוב עבורכם תוכן בתשלום, איך כותבים מאמר תוכן איכותי, על כך ועוד במדריך המלא!
כתיבת תוכן בתשלום – המדריך המלא
נקודה ראשונה: עבור מי כותבים?
יש להבדיל ולהפריד בין הכתבות המיועדות לאתר של בעל העסק או אתר תדמית השייך לחברה לבין כתבה שמטרתה היא הפצה של כתבות באתרי מאמרים במטרה להוציא מהם קישורים שיסייעו לקידום האתר.
כאשר אנו כותבים לאתר של בעל העסק או לאתר תדמית השייך לחברה, חשוב להקפיד על תוכן איכותי ובעל ערך. לצורך זה יש לבצע מחקר מקיף, ללמוד היטב את הנושא כדי שהגולש יוכל לקבל מידע עדכני ונכון , מידע שיביא לו תועלת ממשית אחרי שהוא יסיים לקרוא את הכתבה.
באשר לאתרים שמהם מוציאים קישורים- בעבר נהגנו לזלזל באתרים אלו ורוב הכתבות בהם היו כתבות פח. אך השנים האחרונות האלגוריתם של גוגל יודע להבחין בין כתבות איכותיות לבין כתבות פחות איכותיות. והיום לא מספיק לכתוב ארבע מילים ולהוציא מהן קישורים, גם הכתבות אשר מתפרסמות באתרים רבי תנועה צריכות להיות כתבות מעמיקות, זורמות ומעניינות.
נקודה שנייה: מה ההבדל בין מאמרים שיווקיים לבין מאמרי קידום?
יש הבדל מהותי בין כתיבה לצורך שיווק לבין כתיבה לצורך קידום אתרים אורגני.
מטרת כתיבה של מאמר שיווקי היא להביא גולשים אל האתר כדי שיקבלו מסרים שיווקיים שיניעו אותם לפעולה. הכתבות השיווקית מאפיינות כתיבה של דף נחיתה, כתבות תדמית וכתיבה של דפי האתר כמו דף הבית, על אודות ותחומי עיסוק.
מטרתו של התוכן השיווקי הוא מידע על החברה ועל המוצרים שלה או השירותים בדרך משכנעת כך שהקורא ישאיר את פרטיו בטופס ייעודי או ירכוש את המוצר או השירות.
נקודה שלישית : כתיבה של מאמרים לצורך קידום של מחקר מילות מפתח (SEO)
בעבר היה מספיק לשלב כמה מילות מפתח בכתבת קידום, בדרך כלל בצפיפות גבוהה, כדי שגוגל יקדם את האתר אבל כיום חשוב שהקורא ימצא יאהב את התוכן, יתעניין בו ויקרא את הכתבה עד לסיומה, כדי שגוגל יעניק לאתר נקודה חיובית ויקדם אותו. לכן היום גם מאמרי הקידום חייבים להיות מעניינים, מקצועיים, כתובים בעברית תקינה ובעיקר, הם חייבים לתת לגולש ערך ותועלת.
הכי חשוב לדעת – ייעודו של המאמר הוא הגולש, מנועי החיפוש זהו רק ייעוד משני, ולכן על אף שיש צורך בקידום של מילות מפתח יש להקפיד שזה לא יהיה על חשבון איכות המאמר. יש לשים לב שלא יהיו טעויות כתיב, להקפיד על קשר הגיוני בין פסקה אחת לשנייה ובסוף הכתיבה יש לערוך הגהה כדי לוודא שאין טעויות כתיב, טעויות פיסוק או טעויות הקלדה.
כתיבת תוכן בתשלום 8 כללי יסוד לכתיבת מאמרים
עוד לפני שמתחילים לכתוב, יש לדעת למי מיועד המאמר ומהו המקום שבו הוא אמור להיות מפורסם, מהו סוג המאמר מאמר שיווקי או מאמר לצורך קידום, ובהתאם לכך להחליט על הניסוי ועל סגנון הכתבה.
חשוב להשקיע במשפט פתיחה מושך ולבחור נכן את מילות המפתח שאותן רוצים לשלב בכתבה.
חשוב מאד לכתוב תוכן מעניין ואטרקטיבי שיסקרן את הגולשים, אם התוכן לא יעורר בגולשים, הם יעזבו את האתר בהקלקה קלה על העכבר ויעברו לאתר אחר.
חשוב לשמור על קשר בין המשפטים כדי שהמאמר יהיה נוח וקל לקריאה.
בשום אופן אין להעתיק או לשכתב תוכן ממאמרים אחרים. העתקת תכנים ממאמרים אחרים זוהי גם הפרה של זכויות יוצרים וגם גוגל רואה זאת בעין רעה ומענישה את בעלי האתר.
כדאי לכתוב לפי צורת הדיבור – זו טעות לחשוב שמאמר באתר או בבלוג צריך להיות ברמה אקדמאית ולכן אין לעשות שימוש במילים מקצועיות או במילים ברמה גבוהה שאינן מובנות לכולם.
אין לכתוב את המאמר כגוש אחד, יש לחלק אותו לפסקאות ולכל פסקה לתת כותרת. החלוקה לפסקאות מאפשרת לעין לנוח בין פסקה לפסקה ואינה מעייפת אותה.
בסיום כתיבת המאמר יש לעבור שוב על המאמר ולהגיה אותו לפחות פעמיים. אם במאמר יהיו שגיאות כתיב או כל שגיאה אחרת, המאמר לא יכבד את בעל העסק.
אל תפספסו לקרוא על ייעוץ עסקי לפתיחת עסק