מבין כל מנועי החיפוש ברשת האינטרנט, מנוע החיפוש גוגל הוא המנוע הגדול והפופולארי מכולם. נתוני הסטטיסטיקה מלמדים כי למעלה מתשעים אחוז מהגולשים ברשת נעזרים בגוגל כדי למצוא את המידע, את המוצר או השירות שהם מחפשים. כל בעל עסק יודע כי פרסום אתרים בגוגל הוא פרסום שמביא פניות, לקוחות חדשים ומגדיל את מחזור המכירות.
פרסום אתרים בגוגל – מהן דרכי הפרסום הנפוצות
כל פרסום בגוגל בנוי על מחקר מילות מפתח, המילים שמקליד הגולש כאשר הוא מחפש את המוצר או השירות שלנו. כדי שהפרסום יהיה אפקטיבי והגולשים ייחשפו לאתר, יש לדעת מהן מילות המפתח הרלוונטיות לתחום שבו אנחנו עוסקים.
מנוע החיפוש גוגל מעמיד לעזרתנו שתי דרכים של פרסום, פרסום אורגני ופרסום בגוגל ממומן.
פרסום ממומן הן מודעות בתשלום המופיעות בצבע ירוק בראש הרשימה של דירוג התוצאות או בסוף הדף הראשון. גם מודעות אלו בנויות על מילות מפתח ורק כאשר הגולש מקיש על המודעה, המפרסם יידרש לשלם לגוגל, אם אף אחד לא הקיש על המודעה, גוגל לא תדרוש תשלום מהמפרסם.
לפרסום הממומן יש יתרון בולט, זהו פרסום מהיר, בתוך מספר שעות אפשר להקים קמפיין פרסומי, להתחיל לפרסם ולקבל כבר באותו היום פניות מלקוחות פוטנציאליים.
פרסום אורגני הוא פרסום טבעי. בניגוד לפרסום הממומן המודעה מתקדמת בדירוג התוצאות באופן טבעי. באופן טבעי? זה לא ממש מדויק, בעלי האתרים, בעזרת מקדמי אתרים "עוזרים" לאתר להתקדם אל ראש דירוג התוצאות או לפחות אל העמודים הראשונים.
בניגוד לפרסום הממומן הנותן תוצאות מספר שעות לאחר הקמת הקמפיין, הפרסום הטבעי לוקח זמן ודורש סבלנות רבה, השקעה במשאבים, וביניהם גם במשאבים כספיים. גם לאחר שהגענו אל העמודים הראשונים לא נוכל לנוח על זרי הדפנה, בעלי עסקים רבים ינסו לדחוק אותנו לאחור ועלינו להשקיע עבודה רבה כדי לשמור על המיקום שלנו.
לפרסום האורגני יש יתרון משמעותי. בעל עסק או חברה שהצליחו להגיע אל העמודים הראשונים של מנוע החיפוש גוגל נתפשים בעיני הגולשים כעסק רציני ומכובד, עסק יוקרתי שכדאי לפנות אליו.
גוגל המעוניינת לשמור על האובייקטיביות של הפרסום האורגני, משנה מפעם לפעם את הכללים, מציבה תנאים ודרישות חדשות באמצעות עדכונים שהיא מבצע באלגוריתמים שלה, לפעמים היא מפרסמת את השינויים והדרישות החדשות ולעתים לא.
גוגל אוהב תוכן ותמיד התוכן היה ויהיה אחד הפרמטרים החשובים של פרסום האתר בגוגל. כדי לקדם את האתר יש צורך לכתוב מאמרים בנושא הרלוונטי לאתר. ככל שהמאמר יהיה איכותי יותר וככל שבאתר יהיו יותר מאמרים, כך הוא יקודם בגוגל. ובנוסף, כתיבת מאמרים תפרסם אתכם, תמתג אתכם ותציב אתכם כאוטוריטה בתחום, כבעל עסק מקצועי שכדאי לפנות אליו.
אל תפספסו את הכתבה: איך לעשות שיווק באינטרנט כמו מקצוען
שתפו אותנו: