ישנן לא מעט דרכים לפרסם את העסק או את השירות שלכם ונכון שפרסום באינטרנט הוא רק אחת מהן- אבל הוא אחת הדרכים המובילות והטובות ביותר.
עד תחילת המאה עוד היה הפרסום באינטרנט סוג של מותרות ואפילו מצרך יחסית יקר בעיקר ללקוחות ועסקים קטנים שלא היו בטוחים שפרסום מהסוג הזה עובד.
עם השנים התוודענו שאם אנחנו רוצים להגיע לאדם כלשהו, למקום כלשהו, אפילו לחדשות או לפרסם את העסק שלנו- אז אנחנו לא רק צרכים אלא חייבים להשתמש בפרסום באינטרנט.
מה זה בכלל פרסום מקוון?
הפרסום ברשת האינטרנט- פרסום מקוון או פרסום אונליין מתייחס לכל דרכי המכירה שיווק ויחסי ציבור שעושים לשירות או מוצר- אם זה קידום האתר שלכם במנועי החיפוש השונים בעזרת קידום אתרים אורגני או ממומן, שימוש ברשתות החברתיות כגון פייסבוק אינסטגרם יוטיוב ועוד על מנת להגדיל את קהל היעד ואפילו שימוש בכתבות תוכן שיווקי, פרסומות שקופצות בין סרטונים ומאמרים וגם באנרים שלא תמיד שמים לב אליהם אבל ההימצאות שלהם נכנסת לנו לראש גם אם לא התמקדנו במה שהם מפרסמים.
כל דרכי השיווק האלה הן פרסום באינטרנט- והן עובדות!
איך אנשים רואים את הפרסום?
הרשת מוצפת בפרסומים ונכון וקרוב לוודאי שיש יותר מפרסמים מאנשים שמחפשים את הפרסום ולכן צריך לבלוט. ככל שהשוק גדול יותר התחרות גדולה יותר ולכן יש צורך לשלב בין דרכי הפרסום והשיווק- מדיה חברתית, אתר, כתבות תוכן, בלוג- לינקים פנימיים בתוך הכתבות והאתר ולינקים מאתרים חיצוניים שיובילו לתוך האתר- כל אלה יגדילו את החשיפה ויקדמו את הפרסום שלכם.
כמובן שיש גם שיטות נוספות של קניית "שטח" ברשת ועליו הלבשת הפרסום בצורה מעוצבת כמו באתרים גדולים ומוכרים שיש להם כמות גדולה של גולשים, אתרים ספציפיים לשירות או למוצר שלכם ודרך מובילי דעת קהל בתחומים שונים.
בשנים האחרונות הפרסום בכלל והפרסום ברשת הפך להיות חלק בלתי נפרד מהגלישה עד כדי כך שהומצאו תוכנות שתפקידן לחסום פרסומות שמפריעות לנו לגלוש ולראות את מה שחיפשנו. תפקיד המפרסם הפך קשה יותר- לפרסם בצורה שלא תפריע ותרחיק את הגולשים אלא בצורה מקורית שתגרום להם לקרוא עוד וכמובן בסופו של דבר לרכוש.
ישנם עדיין מפרסמים החוששים משיטה זו של פרסום ונשארים בעולם הישן של פרסום כתוב במקומות מוכרים, אין צורך לבחור בין השניים כאשר רצוי וכדאי לשלב וכמובן- תמיד להתקדם.